Onze software
RiskChallenger ontwikkelt gebruiksvriendelijke software, ontstaan uit de ambitie om risicomanagement toegankelijk, effectief en overzichtelijk te maken. Ieder dossier heeft een hoge vrijheidsgraad met de mogelijkheid specifieke filters en kwantificeertabellen te gebruiken. Dit en de optie overzichtelijk de risico’s en maatregelen te bekijken in het dashboard maken de software toegankelijk. Automatische herinnerings-mails vergroten de betrokkenheid en effectiviteit. Daarnaast kunnen teams online en plaat onafhankelijk deelnemen. De visuele representatie van de risico’s draagt bij aan een beter begrip van de materie en is uitnodigend. Zo worden risico’s beter beheerst en wordt een betere samenwerking gefaciliteerd.

Software ontwikkeling
RiskChallenger ontwikkelt haar software met eigen softwareontwikkelaars op basis van ervaringen van klanten en input van onze eigen consultants. Onze software is constant in ontwikkeling, om in te spelen op de veranderende wereld en om aan onze eigen ambities en die van anderen te blijven voldoen. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze producten zijn afgestemd op de wensen uit de markt. Zodoende is onze software niet langer beperkt tot risicomanagement, maar zijn er ook modules beschikbaar voor kansenmanagement, omgevingsmanagement, threat-management en auditing. Daarnaast is het mogelijk om de functionaliteit van de software uit te breiden met een brainstorm, geodata (GIS) en Dashboard+. De API-module maakt het mogelijk om RiskChallenger te koppelen aan andere software zoals Relatics of Primavera Cloud.
Brainstorm

De brainstormfunctie faciliteert een gemeenschappelijke sessie waarbij deelnemers plaats onafhankelijk kunnen inloggen met hun eigen apparaat om interactief inzichten te delen vanuit hun expertise. Zo worden de deelnemers actief betrokken bij de sessie en wordt specialistische kennis opgehaald. Met één druk op de knop pauzeert de voorzitter de sessie om tussentijds de ideeën te kunnen bespreken of verder uit te diepen. Deze functionaliteit is toepasbaar op alle soorten modules die RiskChallenger aanbiedt.
Kansenmanagement
Waar onzekerheid is valt winst te behalen, dus waar risico’s zijn, zijn kansen. Met de kansenmodule, die net zo gebruiksvriendelijk is als de risicomodule, faciliteer je het gesprek met jouw team in het nadenken over de kansen die kunnen worden benut tijdens het behalen van de projectdoelen. Breng bijvoorbeeld in kaart met welke partijen kan, of moet worden samengewerkt, om kosten te reduceren of kwalitatief betere producten te realiseren. De software biedt ondersteuning in het voeren van het juiste gesprek en vrijheid in het inrichten van het dossier zodat het bij jouw doelen past. Semiautomatische herinneringen bieden ondersteuning bij het optimaal benutten van kansen en ze niet mis te lopen!
Geodata (GIS)
De GIS-functionaliteit maakt het mogelijk risico’s, kansen en omgevingsissues letterlijk ‘in kaart’ te brengen. Dit kan door de voorziene risico’s te koppelen aan een locatie op een kaart. Daarnaast is het mogelijk om verschillende gegevenslagen van de kaart te openen, die informatie bevatten over bijvoorbeeld bodemlagen, vervuilde grond, kabels en leidingen, geluidskaarten, etc. Benieuwd of onze GIS-integratie de kaart bevat die jij zoekt? Of ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor een op maat gemaakte oplossing? Neem dan contact met ons op. Deze functionaliteit is toepasbaar op alle soorten modules die RiskChallenger aanbiedt.

Audit-/kwaliteitsmanagement


Met de audit-module is het mogelijk om RiskChallenger te gebruiken voor het opstellen en toetsen van risico gestuurde audits. De software geeft een overzichtelijke weergave van de huidige en gewenste situatie zodat gericht beoordeeld kan worden of het gewenste resultaat wordt behaald. Opvolging van acties om de kwaliteit te verbeteren wordt ondersteund door de mogelijkheid eigenaren toe te kennen en tijdsgebonden herinneringen te laten versturen. Bij periodieke audits is, door dit systeem te gebruiken, het ook overzichtelijk waar de knelpunten zitten als het beoogde resultaat niet is behaald.
API
De API (Application Programming Interface) maakt het mogelijk om systemen te integreren met elkaar. Zo kan RiskChallenger communiceren met bestaande softwarepakketten die in jouw organisatie gebruikt worden. Voorbeelden hiervan zijn koppelingen met Relatics, Primavera Cloud of PowerBI. Neem contact op voor de mogelijkheden.